ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΖΗΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΖΗΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑ. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΔΙΑΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΣΕ ΔΙΗΜΕΡΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ BULLING

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 16.500 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Στον συνδυαστικό ρόλο οικογένειας και Σχολείου για την αντιμετώπιση του bulling, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Επικρατείας στον Πρωθυπουργό για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Τέρενς Κουίκ, μιλώντας στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Stop Bullying Θέλω να είμαστε ομάδα!» που διοργανώνει η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, στη συνεδριακή αίθουσα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, με την παρουσία 300 διευθυντών και εκπαιδευτικών από σχολεία όλης της χώρας, Ολυμπιονίκες, τον Υποστράτηγο Μανώλη Σφακιανάκη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κλπ. 


Τα βασικότερα σημεία της ομιλίας του είναι τα εξής:

«Οι διήμερες εργασίες για το bulling, θέτουν πλέον επιστημονικά και επί τάπητος, βγάζοντας θαρραλέα στο προσκήνιο, ένα σοβαρότατο κοινωνικό φαινόμενο που ενώ υπήρχε στην ελληνική κοινωνία, παρέμενε κουκουλωμένο μέσα στην αδιαφορία και στο σκοτάδι, αφήνοντας να διαιωνίζονται καταστάσεις που οδηγούσαν παιδιά και εφήβους σε απομόνωση, απόγνωση, διαταραχή του ευαίσθητου ψυχολογικού τους κόσμου αλλά και στον κοινωνικό στιγματισμό, χωρίς ουσιαστικά να αντιμετωπίζεται η κατάσταση όπως θα έπρεπε: κατάματα και κατά πρόσωπο, με την ισορροπημένη συμβολή δύο βασικών πυλώνων: της οικογένειας από τη μία πλευρά και του εκπαιδευτικού λειτουργήματος από την άλλη.

Οικογένεια και εκπαιδευτικοί, είναι και οι δύο εξίσου επιφορτισμένοι με τον βαρύτατο ρόλο της δημιουργίας και διατήρησης ενός ασφαλούς συναισθηματικού περιβάλλοντος και την παροχή των κατάλληλων εχεγγύων για την ομαλή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και του εφήβου και κατ’ επέκταση του αυριανού υπεύθυνου Έλληνα πολίτη.

Η μεγάλη επιτυχία του εκπαιδευτικού έγγυται στο να καταφέρει να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του εφήβου, να δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης και να τον παροτρύνει να έχει το θάρρος της γνώμης του. Να μην φοβάται να αντιδράσει σε ψυχολογικούς εκφοβισμούς του άμεσου κοινωνικού του περίγυρου.

Είναι δύναμη και όχι ντροπή να ζητάς βοήθεια. Η ντροπή και η δειλία είναι να προκαλείς το φόβο στους συνανθρώπους σου, και ακόμα μεγαλύτερη ντροπή είναι να κλείνεις τα μάτια σου και να αποστρέφεις το βλέμμα σου όταν βλέπεις ότι συντελείται αυτό το «αργό έγκλημα».

Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να αναφερθώ στην πραγματικά εξαιρετική δουλειά του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κ. Μανώλη Σφακιανάκη και της ακούραστης ομάδας του, που με επιμονή και μεθοδικότητα έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίσουν δύσκολες περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας σε Πανεπιστήμια και σε σχολεία, όπου ως μέσο χρησιμοποιήθηκε το διαδίκτυο προκειμένου οι δράστες να πιέσουν και να εκβιάσουν πρόσωπα και καταστάσεις. Παράλληλα  κατάφεραν να αποτρέψουν και τραγικές καταλήξεις όπως απόπειρες αυτοκτονιών που ανακοινώθηκαν μέσα από το διαδίκτυο.

Χαίρομαι που σε αυτό το συνέδριο συμμετέχουν εκλεκτοί φορείς του αθλητισμού και Έλληνες Ολυμπιονίκες, οι οποίοι θα πρέπει να αποτελούν φωτεινό παράδειγμα για τη νέα γενιά για παρότρυνση ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό.

Είναι αποδεδειγμένο ότι ο αθλητισμός, οι ομαδικές δραστηριότητες και προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς είναι βασικοί  παράγοντες που συμβάλλουν μέγιστα στην ενίσχυση της κοινωνικοποίησης της ομαδικότητας και κατ’ επέκταση στην εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.

Φυσικά δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο έργο που συντελείται στο Υπουργείο Παιδείας, με τον Υπουργό Αριστείδη Μπαλτά και τον Αν. Υπουργό Τάσο Κουράκη και τις σημαντικότατες πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει να φέρουν εις πέρας, όπως την αξιοποίηση προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού, αλλά και τον προσανατολισμό τους να ενισχύσουν τις σχολικές μονάδες με επιστημονική ψυχολογική υποστήριξη για να προλαβαίνουν τις ανάγκες των παιδιών.

Πρωτοποριακό και πιστεύω απαραίτητο είναι και το σχέδιο του Υπουργείου να δημιουργηθούν εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα που να αναφέρονται στην αισθητική αγωγή και στην τέχνη καθώς είναι γεγονός όπως είπε και ο κ. Κουράκης ότι «η πολιτιστική καλλιέργεια μπορεί να γίνει ασπίδα για την αντιμετώπιση του bullying, φτάνει αυτό να γίνει με σχέδιο και τεκμηριωμένο τρόπο» κάτι για το οποίο είμαι σίγουρος ότι θα υλοποιήσει με τον πλέον επωφελή τρόπο.

Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω την έναρξη του συνεδρίου «STOP BULLYING» λέγοντας να μην κλείνουμε τα μάτια στα φαινόμενα εκφοβισμού, να είμαστε ενεργοί ακροατές , συμπαραστάτες και να βοηθούμε ο ένας τον άλλον, ο καθένας από τη θέση που μπορεί.

Γιατί απ’ όλη αυτήν την προσπάθεια θα ωφεληθεί η Ελλάδα και πάνω απ’ όλα τα παιδιά μας, οι αυριανοί Έλληνες πολίτες»



Related Posts