ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΠΟ ΤΡΑΓΑΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, κατέθεσε για λογαριασμό της Πολιτευτού Φθιώτιδας του Κινήματος Βασιλικής Δημητράντζου, την εξής Ερώτηση, σχετικά με διαμαρτυρίες για τη διέλευση Φορτηγων από ΤΡΑΓΑΝΑ και ΠΡΟΣΚΥΝΑ

Η Ερώτηση έχει ως εξής:

ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
ΘΕΜΑ: ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΓΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑ

κ.Υπουργέ,

Για λογαριασμό της Πολιτευτού Φθιώτιδας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βασιλικής Δημητράντζου, σας καταθέτω της εξής Ερώτησή της:

 «Η ύπαρξη διοδίων, μετωπικών και παράπλευρων στην Τραγάνα  και το κλείσιμο της εξόδου προς τις παράλιες  Θεολόγου και ΟΣΜΑΕΣ, έχει σαν αποτέλεσμα να αναγκάζονται χιλιάδες Ι.Χ., φορτηγά και βαριά οχήματα που κινούνται στην Ε. Ο. Αθηνών-Λαμίας, προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια να διέρχονται από τους παράλληλους δρόμους εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου αυτού, περνώντας μεσα από τα δυο χωριά Τραγάνας, Προσκυνά φθάνοντας στο κόμβο Μαλεσίνας (απόσταση περίπου 6 χιλιομέτρων), όπου εισέρχονται στη συνέχεια ξανά στον  εν λόγω αυτοκινητόδρομο.

 Η κυκλοφορία όμως βαρέων οχημάτων σε δρόμους κατοικημένης περιοχής οι οποίοι είναι στενοί, κάνει επικίνδυνη και ανυπόφορη την καθημερινότητα των ντόπιων, όπως επίσης δύσκολη την μετακίνησή τους ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες!

 Mετά από καταγγελλόμενα δεν υπάρχουν επίσης παντού πεζοδρόμια, ούτε φωτισμός παραπλεύρως του δρόμου που διέρχονται τα οχήματα αυτά, ούτε ειδικές διαγραμμίσεις ώστε να διασφαλίζεται έστω εν μέρει η ασφάλεια των πεζών.

 Παράλληλα, η εταιρεία «Νέα Οδός Α.Ε.» που διαχειρίζεται τον Αυτοκινητόδρομο, αποφάσισε να μετατρέψει από  προσωρινά  τα διόδια του κόμβου Τραγάνας σε μόνιμα και με κατασκευή η οποία χαρακτηρίζεται πλέον «μόνιμη», απόφαση η οποία επιβαρύνει την υπάρχουσα κατάσταση που με την υπέρμετρη εξαιτίας τοτου αύξηση της παράπλευρης κυκλοφορίας μέσω των προαναφερθέντων χωριών, ήταν η αφορμή για την μαζική αντίδραση των κατοίκων με την οποία συμφωνώ απόλυτα.

Τα φορτηγά και βαρέα οχήματα διανύουν  απόσταση 6 χιλιομέτρων, διασχίζοτας τα χωριά Τραγάνα και Προσκυνά δημιουργώντας κινδύνους για σωματικές βλάβες, τροχαία ατυχήματα, πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα, ηχορύπανση, ενώ  καταστρέφουν συχνά τμήματα του  επιφανειακού δικτύου ύδρευσης.

Οι κάτοικοι, όπως τονίζουν οι ίδιοι, φοβούνται για τον εαυτό τους και τα παιδιά τους, ενώ δεν μπορούν με ασφάλεια να επισκεφτούν τα καταστήματα και τις πλατείες  των ίδιων των χωριών τους, με ότι αυτό σημαίνει για τους εκεί κατοίκους και τους επιχειρηματίες.

Στις 15 Ιουλίου 2014, μάλιστα, οι κάτοικοι του Προσκυνά και της Τραγάνας Φθιώτιδας, σε γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν, αποφάσισαν να δώσουν τέλος στο μαρτύριο που ζουν από τη διέλευση των  βαρέων και λοιπόν ειδών οχημάτων μέσω του ανισόπεδου κόμβου της Σκάλας Αταλάντης προς τον κόμβο της Μαλεσίνας, συντάσσοντας ένα ψήφισμα και απευθυνόμενοι σε Βουλευτές και αυτοδιοικητικούς.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Η απόφαση της εταιρείας είναι παράνομη,  διότι η είσοδος του κόμβου εφάπτεται του σχεδίου πόλεως του χωριού και δεν λαμβάνει υπ’ όψιν της το νόμο για την ασφάλεια των κατοίκων από την υπεραστική κυκλοφορία, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν της ότι στα 5 μέτρα από την είσοδο υπάρχουν ήδη κατοικίες- μία από τις δύο πλατείες του χωριού, αλλά και ο δρόμος που ενώνει την παραλία Τραγάνας με το χωριό. Το ίδιο συμβαίνει και στον  Προσκυνά.»

Ερωτώ λοιπόν:

1. Απαγορεύεται ή όχι η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από οικισμούς και χωριά;

2. Είναι ή όχι παράνομη εκ του νόμου η λειτουργία διοδίων σε δρόμους της Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας γενικά, ως και ειδικά τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή παράπλευρων οδών;

3. Θα λύσετε άμεσα το σοβαρό και πολύπλευρο πρόβλημα των κατοίκων και αν ναι με ποιό τρόπο;»

Ο ερωτών Βουλευτής


Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

Related Posts